3 enkle tips til hvordan du kan få mer trafikk på nettsiden din

3 enkle tips til hvordan du kan få mer trafikk på nettsiden din 

Som gründer med egen virksomhet trenger du et nettsted som kan brande bedriften og øke potensiale for salg. E-handelen øker hvert år, og derfor er det avgjørende for driften av virksomheten at den er representert på nettet. Dette gjelder uansett om du selger tjenester eller fysiske produkter.

Det er ikke alltid like lett, og derfor gir vi deg 3 gode tips til hvordan du kan få mer trafikk på nettsiden din. 

Analyser og relater deg til din primære målgruppe

Alt du gjør på nettstedet ditt bør være basert på din primære målgruppe. Derfor er det viktig at du gjør deg kjent med hvor kundene dine er på nettet og hvilke ord og begreper de bruker når de søker etter produktene dine på nettet. 

Det mest effektive verktøyet i denne forbindelse er et digitalt redskap for å gjøre en søkeordsanalyse. Når en kunde vil ha produktene eller tjenestene du tilbyr, skriver de enten et ord eller en kort setning på Google. Deretter vises de nettstedene som passer sammen med søkeordene.

Valg av søkeord bør være gjennomtenkt. Jo skarpere de er, jo større er sjansene for at kundene finner nettstedet ditt blant de beste resultatene på Google. Hvis du for eksempel selger reiser til Toscana, bør du inkludere søkeord som “Italia” og “ferie” og ikke bare “reise til Toscana”.

Eksponer nettstedet ditt på riktig media

I dag foregår en stor del av markedsføringen på sosiale medier som Facebook, Instagram og Twitter, samt på blogger. Siden de fleste nordmenn i aktuell alder er representert på ett eller flere av disse mediene, er det gode grunner til å tenke på sosiale medier når du markedsfører nettstedet ditt.

Sørg for at du gjør det enkelt for forbrukere og potensielle kunder å få tilgang til nettbutikken din. Bruk gjerne lenker slik at kundene ikke skal skrive navnet på hjemmesiden din for å komme til nettstedet. 

Tenk på hvor din primære målgruppe er. Mens de yngre gruppene er bredt representert på Instagram, er Facebook et medium for de over 30 år.

Du kan med fordel markedsføre virksomheten din på flere medier. 

Bruk annonser på Google

Med Google Adwords får du et av de mest effektive verktøyene for å markedsføre nettstedet ditt og drive trafikk til det. Det er enkelt å sette opp annonser som vises i toppboksen når forbrukere søker etter produktene eller tjenestene dine.

Du får mye frihet til å skreddersy annonsene dine selv, slik at du kan lansere spesifikke produkter eller unike kundefordeler. Jo skarpere du er til å lage annonser med fordeler, rabatter eller spesielle produkter, jo mer vil nettstedet ditt skille seg positivt ut fra konkurrentene.

Annonsene på Google fungerer på en slik måte at du bare betaler når en forbruker har klikket på annonsen og dermed kommet inn på nettstedet ditt.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *