Artikler om markedsføring

Psykologisk prising

Psykologisk prising lurer hjernen Psykologisk prising er en markedsføringstaktikk som brukes til å få forbrukere til å tro at et produkt er mye billigere enn hva det faktisk er. Gjennom årene har markedsforskere funnet ut at å justere produktprisene på visse måter...

Markedsutfordringer

Markedsutfordringer for din bedrift Markedsutfordringer oppstår med jevne mellomrom. Markedet kan være et vilt og uforutsigbart sted fylt med utfordringer og potensielle fallgruver. Jo større marked, jo mer er dette tilfelle. De fleste virksomheter som startes,...

Employer branding

Employer branding på arbeidsplassen Employer branding er blitt et enorm buzzord de siste årene. Det er fordi bedrifter innser at mer enn bare tallene i regnskapet er viktig. For eksempel har miljøet, bærekraft, og ikke minst måten de ansatte behandles på, kommet...

Kryptomerkevare

Ble krypto brukt som markedsføring? I det Bitcoin skjøt i været, og 1 skarve Bitcoin var verdt over $20,000, var det mange bedrifter som slengte seg på bølgen. Her var det ærlige bedrifter som hadde en intensjon om å benytte kryptoteknologi i sin bedrift, men også...

Hva er digital markedsføring?

Hva er digital markedsføring, og hvordan fungerer det? Hva er digital markedsføring? Digital markedsføring viser til annonsekampanjer markedsførere implementerer innen digital kommunikasjon over nettet. Digital markedsføring krever ingen fysiske medier for å kunne...

Oppsøkende salg

Oppsøkende salg fungerer best med kalde leads Oppsøkende salg betyr vanligvis å ha direkte kontakt med potensielle kunder, men også eksisterende kunder som enten har redusert virksomheten kraftig eller stoppet helt. Som med alle salgsstiler innenfor B2B salg er det...