Markedsføringtips i 2020

De beste måtene å markedsføre seg på i 2020

det er ikke alltid like lett å vite hvordan man skal markedsføre seg i våre moderne dager. vi har uendelig mange plattformer, og verktøy vi kan benytte oss av. Allikevel kan det være vanskelig å vite hva som vil lønne seg mest for vår bedrift. Hvilken plattform skal vi være på? Bør vi bruker penger på annonser? Det og mye mer skal du få svar på i denne artikkelen.

De mest populære sosiale medier plattformene akkurat nå, er Facebook, Instagram, og TikTok. Twitter og Linkedin er også svært populære plattformer. Det å være på alle kan fort bli svært tidkrevende, og er strengt tatt heller ikke nødvendig. Det som er viktig er å være på den plattformen hvor dine kunder oppholder seg.

Så hvordan dette var dine kunder er? For å få svar på dette er det lurt å gjøre en undersøkelse. Du må aller først definere hvem som er din drømmekunde. er det menn eller kvinner eller begge deler? Hvilken aldersgruppe er de? Hvilke interesse her kundene dine? Leserne til en side som Lovebuddy vil for eksempel ha en helt annen profil en leserne av dagens næringsliv.

Det er derfor viktig å definere akkurat hvem det er som Vil være dine kunder. Jo mer du vet om dem, jo lettere blir det å tilpasse innholdet. du bør finne frem til en håndfull drømmer kunder. Det vil si de som passer inn i denne profilen. Still så disse en mengde spørsmål for å få svar på hvordan du kan lage det aller beste innholdet.

Hvem er din drømmekunde ?

Spørsmål du bør stille er ting som gir deg svar på hva deres utfordringer består i. Det er når du kan løse kundens utfordring at du kommer til å lykkes. Vi alle kjøper ting fordi vi vil føle oss bedre, eller oppnå noe vi drømmer om. Så hva er din kundes utfordring? Dette bør du helt klart for deg før du går videre. Din oppgave blir så å løse denne utfordringen.

Du trenger ikke å ligge veldig langt foran kunden din for å kunne lære Han noe. Det at du er relativt ny til noe kan faktisk hjelpe deg bedre og huske hva utfordringene besto i. Dette gjelder spesielt når du skal selge kunnskap som for eksempel et online kurs. Om du selger varer er det viktig at du viser disse fram på en mest mulig flatterende måte.

Det å benytte seg av annonser er lurt. Det gjør at du kan nå kunder du vanligvis ikke ville nådd. Imidlertid må du ha klart for deg hvem kundene er for å nå frem til ham. Både Facebook og Instagram har svært gode annonseringsverktøy, hvor du kan definere kunden til minste detalj. Når du lykkes med å definere ditt publikum riktig, vil du ha mye igjen for annonseringen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *