Møtebooking innvendinger

Møtebooking innvendinger

Møtebooking blir en veldig populær forretningstjeneste for større bedrifter. Dette har i stor grad vært på grunn av endringer i arten av forretningsinteraksjoner.

Ettersom forretningsinteraksjoner spenner over et større geografisk område enn noen gang før, blir disse interaksjonene stadig upersonlige. B2B-salg blir koordinert av virksomheter hvis eiere ikke lenger kjenner hverandre personlig.

Dette nye upersonlige forretningsklimaet er det som har gjort møtebookingstjenester stadig mer uunnværlige. Møtebokere er ansvarlige for å hjelpe klienten med å nå potensielle bedriftskunder for å sette opp et møte mellom de to.

Møtebokeren er imidlertid ikke ansvarlig for å stenge noen virksomhet. Det kan høres underlig ut for noen hvorfor bedrifter vil delegere en så snevert spesifikk oppgave til en tredjepart.

Hovedårsaken til dette er at mange bedriftseiere anser at den lille delen av prosessen er den vanskeligste. Som sådan er det fornuftig å outsource den oppgaven til organisasjoner som spesialiserer seg i den.

Det er mange ferdigheter som gode møtebokere trenger å ha for å gjøre en karriere utifra bestillinger av møter. En av de viktigste er evnen til å håndtere avvisning.

Dette skyldes i stor grad den høye avvisningsgraden noen i denne linjen vil møte på grunn av hvordan samhandlingene utspiller seg.

Kalde samtaler er aldri lett

Det er flere faktorer som bidrar til viktigheten av å kunne håndtere avvisning. Den viktigste underliggende årsaken er at avvisningsgraden er høy.

Dette er vanligvis tilfelle når det gjelder all overbevisende aktivitet, spesielt de som involverer kalde anrop. Faktisk gjør den upersonlige karakteren av kalde anrop det vanskelig å bli overtalt og lett å avvise ethvert tilbud.

Ved kalde anrop tas synssansen i utgangspunktet ut av ligningen. Dette er veldig utfordrende for møtebokeren, fordi det i stor grad tar bort evnen til å måle følelsene til den potensielle kunden.

Kroppsspråk, som er integrert i mellommenneskelig kommunikasjon, er ikke tilgjengelig i denne situasjonen. Dette alene vil gjøre det mindre sannsynlig at møtebokere blir vellykket i innsatsen.

En annen dynamikk med kalde anrop er at det ganske enkelt blir psykologisk lettere for personen som blir overtalt til å ganske enkelt avvise tilbudet.

Når det gjelder møtebooking, kan ikke den potensielle kunden se møtebookeren, enn si sitte ved siden av dem. Denne mangelen på tett menneskelig interaksjon gjør det lettere å si nei til omtrent alt du kan tenke på, inkludert et personlig møte med forretningsklienten.

Psykisk tøffhet er veldig viktig

Som du kan se, er de fleste utfordringene med møtebookingens høye avvisningshastighet ikke selve møtebokeren, men bare prosessen. Fordi møtebookingsprosessen er tøff av natur, må de involverte forstå at det er tilfelle.

Det er viktig at møtebokere gjør alt de kan for å være best, samtidig som de forstår at de fleste de kaller fortsatt vil avvise dem. En høy grad av mental seighet er helt nødvendig for at møtebookere kan fortsette en slik arbeidslinje.

Uten muligheten til å ikke ta ting personlig, vil mennesker i denne linjen bli hardt rammet psykisk og kan til og med lide et mentalt sammenbrudd.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *