Møtebooking pitch

Møtebooking pitch

Møtebooking blir en stadig mer populær forretningstjeneste. Dette skyldes i stor grad den forretningsmessige trenden med økende spesialisering.

Spesialisering lar bedrifter outsource visse funksjoner til de med bedre og mer fokusert kompetanse og konsentrere energiene og ressursene sine om kjernevirksomhetsfunksjonene som produktutvikling.

Møtebooking fokuserer på en veldig spesifikk del av forretningsprosessen. En møtebooker vil bli ansatt av en bedrift for å nå ut til andre virksomheter om utsiktene til å bli kunde. Møtebokeren vil deretter arbeide for å planlegge et møte mellom de to virksomhetene.

I motsetning til telemarketing, er det her ansvaret til møtebookeren slutter. Møtebooking er også forskjellig fra telemarketing ved at telefonselgere når ut til potensielle individuelle forbrukere i stedet for forretningsenheter.

På grunn av den veldig spesialiserte arten av møtebooking, er det visse ferdighetssett som trengs for å utføre denne oppgaven godt. Noe av det viktigste er å ha en effektiv møtebooking tonehøyde.

B2C pitch vs B2B pitch

Det må understrekes at en pitching for møtebestilling er veldig forskjellig fra en vanlig salgsbane. Det er mange grunner bak dette. Hovedårsaken er at en salgsstatus ikke er en integrert del av dette spesifikke trinnet i behandlingsprosessen. Salgshøyden er kundenes ansvar under det planlagte møtet.

Fordi møtebokere ikke er involvert i å selge produktet eller tjenesten kundene tilbyr, må deres tonehøyde være av en annen karakter. Møtebestillingshøyden må være mye mer fokusert på bare å pirke interessen til den potensielle bedriftskunden.

Møtebookingstoppen ville trolig bruke det samme konseptet som en filmtrailer. Som med en god filmtrailer, bør en god møtebooking ideelt sett avsløre nok til at personen på den andre linjen vil vite mer, men ikke så mye at de er fornøyd.

Dette er en forsiktig balanse som enhver vellykket møtebooker må mestre for å kunne levere den optimale møtebookingshøyden. Selv om en god del kan læres gjennom en formell utdanning eller trening angående den ideelle møtebookingsbanen, vil mye måtte læres gjennom erfaring.

Sette opp et møte vs få salget

Når du skal møte bestillingsplasser, må fokuset være veldig forskjellig fra en vanlig salgsbane. Mens salgsplasser fokuserer på å få produktet solgt, fokuserer en pitching for møte for å få et planlagt møte slik at et stort salg kan skje.

Denne viktige forskjellen betyr at metodene og teknikkene som brukes vil være veldig forskjellige. Møtebokere vil ideelt sett ikke gå inn på detaljene om hva deres forretningsklient gjør.

I stedet vil toneleiet fokusere på å varsle den potensielle kunden om eksistensen av virksomhetsklienten og deres drift akkurat nok til å interessere dem i et møte.

Dette vil sannsynligvis kreve at møtebokeren skal kunne kontrollere flyt av samtalen. Dette krever igjen veldig gode kommunikasjonsevner. En annen ting å huske på bedriftskunder er at de vil være mye mer fokusert på fakta over reklameflam i forhold til individuelle forbrukere. En god møtebooking tonehøyde bør også utformes med denne viktige forskjellen i tankene.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *