Møtebooking tips

Møtebooking tips

Møtebooking blir en stadig mer populær forretningstjeneste som etterspørres. Denne økningen i popularitet har i stor grad vært på grunn av den økende fysiske avstanden mellom bedrifter og deres bedriftskunder og leverandører.

Tradisjonelt vil B2B-salg foregå på et veldig personlig grunnlag, der de to bedriftseierne kjenner hverandre personlig fordi de bor i samme samfunn. Men i dag finner virksomheter seg lenger og lenger unna for å nå ut til forretningsleverandører så vel som forretningskunder.

Dette betyr at det er veldig usannsynlig at de kjenner hverandre personlig. Denne stadig mer upersonlige karakteren av å drive virksomhet har ført til at møtebokere har økt.

Møtebokere er enkeltpersoner og organisasjoner som spesialiserer seg i å nå ut til potensielle bedriftskunder og planlegge møter mellom to virksomheter på vegne av sine klienter.

Møtebokere er ikke ansvarlige for lukking av forretningsforhold. De er ganske enkelt ansvarlige for å hjelpe sine bedriftskunder med å sette opp møter med andre virksomheter som kan bli en klient eller leverandør.

Dette kan høres overflødig ut, men mange i forretningsverdenen anser den kalde ringen til potensielle bedriftskunder som den tøffeste delen av behandlingsprosessen. Som det viser seg, er det noen metoder og teknikker som alle som ønsker å bli en god møtebooker kan bruke til sin fordel.

Snakk med nok selvtillit

Det er viktig å kunne snakke med mennesker med tilstrekkelig grad av selvtillit. Dette for å vise folk at du tror på det du sier. Ved B2B-salg betyr denne tilliten at du tror på produktet eller enheten du selger.

Uten en viss grad av tillit under møtebestillingsprosessen, vil potensielle bedriftskunder ikke være overbevist om å sette seg ned og snakke personlig.

Når det er sagt, er det også viktig å ikke være altfor selvsikker som møtebokfører når du kalder potensielle bedriftskunder for din klient. Hvis du høres for trygg ut, risikerer du å komme over som arrogant eller genial.

Dette vil gjøre mye mindre sannsynlig at bedrifter vil bli enige om å sette seg ned med kunden din for å diskutere muligheten for å etablere et gjensidig fordelaktig partnerskap.

Ta ikke avvisning for personlig

Mange ser på evnen til å ta avslag som noe viktig for alle å lære. Faktisk vil vi alle gå gjennom livet og møte en slags avvisning, enten det er forretningsmessig eller sosialt avslag.

Imidlertid vil noen mennesker ende opp med mye mer avvisning enn andre. Møtebokere er en slik gruppe mennesker. Selv de beste møtebokførerne vil ende opp med å bli avvist av de fleste virksomheter som de kaller.

Dette er ganske enkelt arten av kaldt å ringe. Selv om det er helt avgjørende for å møte bookere for å være best på det de gjør, vil de uunngåelig måtte akseptere at avslagene de vil motta rett og slett skyldes et manglende samsvar i behovene mellom de to virksomhetene og ikke deres personlige mangler.

Denne jobben krever mye mental seighet for å utføre riktig og konsekvent. Hvis individer er i stand til å balansere behovet for å perfeksjonere sin kommunikative ferdigheter med å forbedre sin mentale seighet, vil de mest sannsynlig ende opp med å bli en vellykket og etterspurt møtebooker.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *