Slik kan du stole på markedsføring

Hvilken markedsføring kan jeg stole på?

Det finnes mange former for markedsføring der ute. Dessverre er det både gode og dårligere kilder til informasjon her, og enkelte bedrifter leverer rett og slett løgn til sine kunder. Så hvordan kan en, enten som bedrift eller privatkunde, avgjøre hvorvidt en kan stole på markedsføringen?

I denne artikkelen skal vi raskt gå gjennom hvordan du bedre kan avgjøre om markedsføringen er til å stole på!

Kliniske studier er en viktig del av prosessen med å avgjøre pålitelighet.

Se etter kliniske studier eller ekspertuttalelser

Spesielt innen kosmetikk og kroppspleie er det mye suspekt markedsføring. Uttalelser om at både det ene og det andre produktet skal gjøre mirakler for kroppen er fort gjort å tro på. Dette stemmer derimot ikke alltid. Det du er nødt til å gjøre er å lete etter objektive meninger rundt for eksempel hårtransplantasjon og prosessen bak.

Dette vil gi deg innsikt i blant annet hvor pålitelige enkelte klinikker er. Skal du bare kjøpe produkter, så er det viktig å se etter kliniske studier som viser at disse fungerer. Her er det ofte leverandøren selv som fullfører studier, og dette burde ikke være nok for deg som kunde.

Ha et aldri så lite filter oppe for å unngå å gå i fella!

Er det for godt til å være sant?

Et kjent ordtak sier at om det er for godt til å være sant, så er det gjerne det. For eksempel vil et tilbud som sier at du får gratis strøm i en hel måned garantere by på noen ulemper.

Det er jo ikke slik at firmaene utelukkende kan gi slike enorme rabatter, uten å kompensere for det et annet sted. Dette er et klassisk triks for å selge mer som mange firmaer bruker.

Da kan det for eksempel hende at du blir bundet til en lang kontrakt, eller at tjenesten du mottar ikke er særlig god. Det er viktig å se på om tilbudet er for godt til å være sant, og basert på dette kan du ta en mer fornuftig avgjørelse!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *