Tekstforfatter i markedsføring

En tekstforfatter sikrer god kommunikasjon, og det er viktig for å overbevise potensielle kunder til kjøp. Det er nettopp derfor en jobber så hardt med tekstene sine. Enten det er SoMe poster, innholdsmarkedsføring, e-poster, eller produktbeskrivelser, så er god tekst viktig.

Det er her en profesjonell tekstforfatter kan utgjøre en meget god jobb for de fleste bedrifter. For de færreste har nemlig denne ekspertisen innad i bedriften, og da spesielt om en er ny.

En stor felle er å skrive alt av tekster selv, da det neppe går bra i henhold til kvalitet. Med mindre en er tekstforfatter selv, så er det å skrive for god markedsføring meget vanskelig. Men nøyaktig hva bidrar en profesjonell tekstforfatter med?

En god tekstforfatter er helt essensielt for din markedsføring i 2020.
Gode tekster er viktig dersom du skal lykkes med markedsføring i 2020.

Dette gjør en tekstforfatter

Selv om det er litt forskjell mellom tekstforfattere, så jobber de fleste i dag med å bedre språket samt SEO-kvaliteten. En tekstforfatter skal tross alt ikke fortelle deg USP eller trylle med tekstene.

I henhold til bedring av språket, så kan dette både være grammatisk og rent kommunikasjonsmessig. Førstnevnte er viktig for å fremheve profesjonalitet. Allikevel er nok kommunikasjonen aller viktigst, der tydelige tekster spiller en veldig stor rolle for konvertering av kunder.

SEO skal heller ikke skyves under stolen. Alle gode tekstforfattere i dag er nødt til å fokusere på søkemotorene. Dette inkluderer nøkkelord, tekstlengde, setningslengde, og generelt språk. Googles algoritmer har blitt virkelige gode på å snappe opp hva som er godt språk, og hva som ikke er så bra.

Som tekstforfatter er bedring av språk og SEO de største oppgavene.
Bedring av språket og SEO-fokus er blant de kvalitetene du kan vente deg.

Hva er en god tekst?

Det kan være vanskelig å bestemme seg for å bruke en tekstforfatter. En av de klareste grunnene til dette er at det er vanskelig å vurdere resultatene. De færreste vet tross alt hvordan en skal definere hva som er en god tekst eller ei.

Dette er i stor grad subjektivt. Allikevel vil en tekst som klanger godt i dine egne ører mest sannsynlig også klange godt hos kunden. Sørg for at teksten besvarer det kunden mest sannsynlig spør/søker om. Vær også obs på å bruke kundens språk flittig.

Det er nemlig slik at du ved søketrender kan snappe opp informasjon om kundens ordbruk. Ikke alltid er det tilfelle at kunden bruker samme ord som din bedrift. Bedriften blir tross alt ofte preget av fagtermer og ekspertise, fremfor faktisk å bruke kundens språk.

En god tekst fokuserer utelukkende på målgruppen.
Det er vanskelig å si hva en god tekst er, men fokuser alltid på målgruppen!

Hev din markedsføring med tekstforfatter

Det finnes mange måter å forbedre markedsføringen på. Et godt tips er å se til Google Ads, eller muligens investere i en videoserie til bedriften. Du kan også med godt hell investere i å utvikle en mer brukervennlig og tiltalende nettside.

Allikevel bør den aller viktigste prioriteten være å få hjelp av en tekstforfatter. Majoriteten av din kommunikasjon vil foregå gjennom tekst. Uansett hvor god du er på bilder og video, så vil du alltid få nytte av god tekst også.

Hev din markedsføring med en tekstforfatter i dag, og se hvordan tekstene kan bidra til at din markedsføring skyter fart i 2020!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *