Telefonselger engelsk

Telefonselger engelsk

Telemarketing er en relativt ny form for salgsstrategi. Den søker å nå individuelle detaljhandelskunder eller bedriftskunder som potensielt vil være interessert i produktet eller tjenesten som markedsføres.

Telemarketing er et felt som krever en god del kommunikative ferdigheter og menneskers ferdigheter. Fordi jobben innebærer stadig samspill med andre mennesker, er det viktig å formidle en positiv energi for å tiltrekke flere kunder.

På toppen av det har mange telemarkedere fordel av å være flerspråklige, spesielt på de store verdensspråk. Mens spansk og mandarin er de to morsmålene over hele verden, er det viktigste språket fremdeles engelsk

Viktigheten av å snakke engelsk for telefonsalg

Nivået på engelsk engelsk i telemarketingverdenen kan ikke overbelastes. Flytende i engelsk er vanligvis et krav for de fleste telemarketingjobber som ikke utelukkende omhandler lokale potensielle kunder. Viktigheten av å kjenne engelsk innen telemarketing er mange og varierte.

Det internasjonale språket

Mange selskaper som ansetter teleselgere vil insistere på flytende engelsk rett og slett fordi engelsk er språket for global kommunikasjon. Selv mellom land med lignende språk vil engelsk faktisk bli saksøkt som kommunikasjonsmedium i de fleste tilfeller.

De fleste har engelsk som fellesspråk på tvers av landegrensene ganske enkelt fordi det er den mest sannsynlige muligheten. På grunn av denne virkeligheten vil selskaper som ansetter teleselgere for internasjonal kundrekruttering nesten helt sikkert insistere på engelskferdighet som en ansettelsesbetingelse.

Uten denne språkferdigheten, ville det være svært vanskelig for internasjonale telefonselgere å gjøre jobben sin, om ikke umulig. Bedrifter synes det er ganske vanskelig å finne kunder ved å bruke mindre kjente språk.

De har også vanskelig for å finne telefonselgere som kjenner disse språkene. Så selv om det langt fra er et perfekt fellesspråk, har bedrifter bare enklere å falle tilbake på engelsk.

Utvid ditt potensielle marked

Med tanke på at engelsk i ulik grad forstås med opptil 3 milliarder mennesker rundt om i verden, er det å være i stand til å drive telemarketing på engelsk, og du kan utvide samtale listen din.

Med mindre du driver med relativt store språklige markeder som mandarin og spansk, vil du faktisk føle behovet for å lære engelsk for å engasjere seg med flere mennesker.

Mange selskaper som i dag driver lokalt har også internasjonale ambisjoner for fremtiden. En måte å realisere slike ambisjoner på er ved å kunne nå ut til potensielle kunder på et språk de mest sannsynlig vil forstå.

Med mindre selskapet er stort nok til å ha telefonselgere som snakker alle nasjonale språk det er, vil dette vanlige språket uunngåelig bli engelsk. For eksempel, hvis en tysk virksomhet ønsker å utvide til Frankrike, har de to valg for språket som brukes til å utvide til Frankrike.

Førstevalget er å bruke fransk. Selv om dette kan være mulig å gjøre, kan det være ganske vanskelig å finne nok tyske ansatte som kan snakke fransk. Det er mye lettere å finne ansatte som snakker engelsk som deretter kan nå ut til folk i Frankrike som snakker engelsk.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *