Telefonselger tips

Telefonselger tips

Telemarketing er et veldig nyttig verktøy for bedrifter i dag. Det gjør det mulig for bedrifter å nå ut til mange flere kunder enn tradisjonelle markedsføringsstrategier.

Dette gjelder spesielt i dagens forretningsmiljø der bedrifter og kunder blir mer geografisk skilt. Telemarketing gjør at bedrifter kan nå ut til potensielle kunder som de ellers ikke ville ha kunnet.

En av de underliggende utfordringene med telemarketing er hvor forskjellig hvert samspill er. Faktisk er ingen to potensielle kunder som en telefonselger ringer nøyaktig de samme. Alle har sine egne unike behov og evner. Som sådan er det å kunne navigere i dette miljøet nøkkelen til telemarketing-suksess.

Ikke hør ut som en

Det har vist seg at en av nøkkelen til å lykkes med en hvilken som helst salgsjobb, er å ikke bli «salg» for potensielle kunder. Hvis potensielle kunder merkbart kan se at du er fokusert på å bare gjøre salget, vil de føle at de blir utnyttet.

Dette er ikke produktivt, spesielt med tanke på salg. Telemarkedere må komme over som ekte. Det er viktig å ikke være altfor aggressiv når det gjelder å skyve produktet mot den potensielle kunden, da dette nesten alltid gir tilbake. I stedet bør teleselgere fokusere på å levere verdi til potensielle kunder.

Den grunnleggende dynamikken i et vellykket salg er at den ene parten har penger og den andre har et produkt eller en tjeneste.

Hvis begge parter verdsetter det den andre parten har mer enn det de har for øyeblikket, vil det skje en utveksling som øker verdien for begge sider. Dette grunnleggende prinsippet må huskes når kalde kunder anropes.

Det handler om tallene

Når det gjelder telemarketing, er en av de viktigste psykologiske utfordringene den overveldende mengden avvisning du vil motta fra samtalen.

Selv om de fleste av dem kanskje ikke er uhøflige, vil de aller fleste potensielle kunder som teleselgere kontakter rett og slett ikke være interessert.

Selvfølgelig er det fortsatt veldig viktig at telefonselgere er så godt trente som mulig. Når det er sagt, må det huskes at selv de beste telefonselgerne vil bli avslått mesteparten av tiden.

Det er rett og slett et spørsmål om å ringe nok folk slik at du møter gjennomsnittsloven. Jo flere du ringer, jo nærmere kommer du det statistiske gjennomsnittet, og desto mer sannsynlig er det noen få som vil gå med på å kjøpe

Å være positiv

Totalt sett er det viktig å opprettholde en positiv holdning når du jobber som telemarketer. Dette er ikke bare fordi det er gunstig å være positiv på enhver arbeidsplass.

Å være positiv er spesielt gunstig når du jobber i en jobb som krever at du samhandler med mennesker. Enhver menneskesentrert jobb vil understreke viktigheten av å være hyggelig og oppegående.

Ved å være positive vil telemarkedere komme over som mer innbydende for hvem det er de kaller. Denne innbydende følelsen vil gjøre det mer sannsynlig for den potensielle kunden å kjøpe.

Å være positiv gjør det også lettere for telefonselgere å håndtere de uunngåelige mengder avvisning uten å miste mye motivasjon.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *