Telefonselger

Telefonselger

En telefonselger er noen som kontakter potensielle kunder gjennom bruk av fjernkommunikasjonsutstyr. Dette betyr stort sett gjennomføring av kalde anrop, men andre metoder brukes også.

Mange telemarkedere ville gjennomgå en viss mengde opplæring for å være skikkelig kvalifisert til å være telemarketer. Teleselgere vil vanligvis få en liste over potensielle kunder å ringe.

Dette er tilfellet for både vanlig telemarketing eller B2B-telemarketing. Selv om begge typer telemarketing involverer forskjellige teknikker og metoder under samtalen, er det fortsatt noen universelle egenskaper som vil forbedre resultatene for begge.

Å kjenne den potensielle kunden ved navn

Når det gjelder mellommenneskelig kommunikasjon, er det ekstremt gunstig for teleselgere å kjenne personen de ringer ved navn. Fra et psykologisk perspektiv, å snakke med en fremmed som kjenner navnet ditt og sier at det ofte gir deg brukervennlighet.

Du føler deg mer komfortabel med personen når navnet ditt blir nevnt av dem bare fordi det gir av en følelse av kjenthet, som mennesker instinktivt liker.

Det er gunstig for teleselgere å vite hvordan de kan uttale navnene på samtalelisten deres før du starter. På denne måten risikerer de ikke å fornærme potensielle kunder ved å uttale navnene grovt. Ved behov kan det å konsultere en kollega hjelpe deg mye med navn.

Å ha en veldig positiv holdning

Et veldig viktig attributt som telemarkedere trenger å ha for å lykkes, er å alltid ha en positiv holdning og tankesett. Selv om dette vil være nyttig i enhver jobb eller situasjon, er det spesielt nyttig for jobber som involverer samhandling med folk mesteparten av tiden.

Med telemarketing hjelper det også å invitere personen som blir oppringt til å gjøre et kjøp hos selskapet. En positiv holdning er veldig nyttig for å øke sannsynligheten for at noe gunstig skal skje med deg. Det samme er tilfelle med telemarketing.

Ved å henvende seg til potensielle kunder på en varm og vennlig måte, fjerner telefonselgeren mye potensiell emosjonell pushback fra situasjonen. Når det er sagt, er det også viktig å ikke være altfor vennlig på en måte som kan komme over som ubehagelig.

Det som er viktigst er ikke nødvendigvis vennlighetsnivået, men snarere ærligheten til telefonselgeren. For eksempel kan en telemarketer bare være halvvennlig, men fremdeles være uforsiktig eller ekstremt vennlig, men fortsatt oppriktig. Kombinasjonen av oppriktighet og vennlighet er nøkkelen til å levere god telemarketing.

Øvelse gjør mester

Når det gjelder å være en god telemarketer, er det viktig å få så mye praksis som mulig. Selv om noen ferdigheter i telemarketing sikkert kan læres gjennom trening, kan mye av det bare læres gjennom erfaring og mye trening.

Ved å utføre teknikker i praksis vil telemarketer kunne se hvilke teknikker de kan jobbe best med og hva deres styrker og svakheter er. Fakta er at hver person er forskjellig og derfor er bedre i stand til å gjøre visse ting.

Ved å øve ofte vil telemarketingere kunne se hvilke telemarketing-scenarier de kan håndtere best. Ved å spesialisere seg i disse, vil telemarketer kunne øke produktiviteten og effektiviteten deres.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *