Telemarketing

Telemarketing

Telemarketing er en versjon av markedsføring som involverer virtuelle interaksjoner i stedet for personlige. Dette kan være gjennom en telefonsamtale eller en slags nettinteraksjon etter telefonsamtalen.

Telemarketing har blitt stadig mer populært som et markedsføringsverktøy, spesielt for større selskaper. Denne økningen i telemarketing har i stor grad vært et resultat av den økende upersonlige karakteren av markedsføring og reklame.

Tradisjonelt var reklame ikke særlig fremtredende siden bedrifter vanligvis ville betjene det lokale markedet og kjenne de fleste av kundene personlig. Men med ankomsten av massekommunikasjon og store selskaper, har denne forretningsmodellen falt utenfor gunst.

Viktigheten av telemarketing

Telemarketing blir stadig viktigere i dagens forretningsmiljø. Når en virksomhet ikke kjenner det meste av målmarkedet på personlig basis, er det nødvendig med en ekstern markedsføringsstrategi for å nå ut til potensielle kunder.

Det økende geografiske spekteret av markedene til de fleste selskaper understreker denne viktigheten ytterligere. Telemarketing er en måte å nå potensielle kunder på fjerne steder i forhold til ditt forretningssted.

Ved å bruke telemarketing kan virksomheter utvide sitt potensielle marked eksponentielt. Bedrifter kan øke salget og med det, driftsomfanget. Bruken av telemarketing har gjort det mulig for mange bedrifter å utvide langt utover det de ville ha kunnet.

Telemarketing lar også bedrifter forbli konkurransedyktige. Dette er fordi hvis en bedrift ikke bruker telemarketing, vil konkurrentene fortsatt gjøre det.

De som ikke bruker telemarketing vil ikke kunne konkurrere med dem som gjør det. Bedriftene som integrerer den nyeste teknologien og metodene i driften, vil kunne vokse raskere.

Ved å ha en større driftsskala vil bedrifter som bruker telemarketing kunne dra fordel av stordriftsfordeler med sin utvidede virksomhet. Dette vil øke konkurransefortrinnet ytterligere mot konkurrentene som ikke brukte telemarketing av fanget for sent.

Til forbrukere

Telemarketing til potensielle individuelle forbrukere er det folk flest tenker på når de tenker på telemarketing. Denne spesifikke typen telemarketing innebærer å gi potensielle kunder en kald samtale på et passende tidspunkt på dagen.

Telemarketeren vil vanligvis ha et salgstone-skript for å veilede dem gjennom telefonsamtale. Hvis kunden samtykker til kjøpet, vil telefonselgeren deretter ta ned kundens betalingsleveringsinformasjon for å fullføre prosessen.

Noen ganger vil det aktuelle produktet være et finansielt produkt, i hvilket tilfelle ingen fysisk levering vil være annet enn et prospekt.

B2B telemarketing

B2B telemarketing innebærer markedsføring til en annen virksomhet. Dette innebærer en annen dynamikk enn forrige telemarketingstil. For bedrifter ville salgsscenen for telemarketing tyngre involvere fakta og tall.

Bedrifter ville ikke bli overtalt hvis telefonselgeren bare kunne bruke språk og tone uten å tilby objektive detaljer om produktet de selger. B2B telemarketing involverer også et mye mindre antall kunder.

Samtidig vil hver virksomhetsklient bestille mye mer enn en individuell detaljhandelsklienter. Som sådan, selv før telemarketing, bør virksomheten som strekker seg, sørge for at varelager er i stand til å imøtekomme potensielle bedriftskunder.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *